Atunci? Ei, bine, cuvantului "fiabilitate" (reliability) i s-au acordat valente noi, asa cum ar fi acelea de "safety" si "environment". Nu mai conteaza sa construiesti o masina, care sa te tina 10 ani fara reparatii, ci conteaza in primul rand sa aiba un standard de siguranta ridicat (celebrul NCAP) si, mai nou, sa aiba impact minim asupra mediului (in special la poluare se refera acest deziderat). Conform standardelor TUV, prioritatea este urmatoarea:
Iar asta e valabil nu numai pentru autovehicule, ci pentru orice masina, instalatie, etc.1. Viata
2. Mediul inconjurator
3. Instalatia (autovehiculul)
Alte pareri? Voi, pe ce criteriu v-ati ales masinile?
12 comentarii:
Dimensiunea pungii si sa fie practica, ca de "avioane" suntem satui.
Depinde la care punga te referi?
1. Aia de-i mai zice si buzunar
2. Aia de-i zice Airbag
3. sau aia de ti-o da in avion, sa-ti versi matzele? :D
1.Sa fie nemteasca.
2.sa aiba dotari.
3.sa "manance" cat mai putin.
4.sa se strecoare usor in trafic. 5.seara sa stea in garaj.
andrei,
a mea se pare ca intruneste cele 5 conditii ale tale
...si sa fie si simpatica, mai baieti. Parca nici voua nu prea va da mana sa iesiti in oras la bratul unei urate, nu? ;-)
Asta ca sa mai rup seriozitatea din discutiile pur tehnice:P.
Sincer, nu prea am vazut masini nemtesti urate.
Eu am ales aproximativ pe aceleasi criterii cu ale lui Andrei doar cu niste mici adaugiri ...
1. SA IMI PLACA MIE ! :D
2. Sa fie nemteasca ... japonezii fac gageturi, francezii exercitii de design, iar nemtii mecanica ...
3. Sa coste putin la intretinere din toate punctele de vedere, si aici Opel se potriveste perfect in tipar.
4. Sa ofere siguranta in conditii normale de exploatare, cu viteze de croaziera care nu depasesc 120kmph rar 140kmph ... ptr ca nu sunt sofer de curse, si nici sa mor carne tocata printre fiare nu ma incanta ideea.
5.Sa aiba un motor si cutie elastice ... adica care sa ofere putere suficienta in toate cazurile, insa nu un motor prea puternic ca sa nu fiu tentat sa abuzez de el :D
6. "Dotarile", nu ma intereseaza in mod deosebit, ptr ca multe sunt basini si gageturi de care oricum nu te folosesti niciodata, insa trebuie sa aiba tot ce este necesar din punct de vedere al unui condus care sa nu iti dea batai de cap si sa iti ofere tot confortul (servodirectie, abs, AC etc).
pai la dotari, cred ca la asta s-a referit Andrei (abs, servo, ac, radio-cd, chestii oarecum normale), desi eu insist si pe ESP. E bun si un navigator, insa astea din dotare sunt f scumpe. Mai bine ti-l iei separat.
si fac si japonezii masini. La motoare sunt mai slabuti, in sensul ca se axeaza pe ecologie/consum, nu pe performante.
Ramane de vazut cine face primul pas: nemtii catre consum sau japonezii catre performanta.
Deci masinile japoneze sunt extrem de fiabile, dar mie unul mi-se par tare fragile ..
depinde care dintre ele. Toyota Landcruiser sau Nissan Patfinder nu prea par fragile deloc. Avensys, Accord sau Mazda 6 ti se par fragile?
Ca doar n-o face numai Yaris.
Eu sincer nu ma m ir ca masinile nemtesti nu se claseaza in top 10 ,nici daca ar fi sa-r lua dupa fiabilitate la propriu...clasamentul este adevarat,nu va mirati ca masinile nemtesti nu-s pe primul loc,niciodata n-au fost,exista masini mai luxoase ca Maybach/Mercedes,mai rapide ca Bmw,masini care s evand mai bine ca Vw,4x4 mai bune,design placut gasesti si la alte masini...deci concluzia este ca masinile nemtesti nu sunt la nimic pe primul loc
Trimiteți un comentariu