Incheiere
Nu prea ar mai fi multe de zis despre Korea, sau poate ar fi, insa nici eu nu le-oi fi prins pe toate, asa ca la incheiere va voi arata niste poze de la "petrecerea" de adio, de asta-vara, cand echipa noastra si-a incheiat misiunea in Korea si ne pregateam pentru Sakhalin. Aceasta a avut loc la noi in apartament, unde i-am invitat pe toti colegii englezi si care spre surprinderea noastra au venit cu totii. Mai intai le-am trimis un e-mail prin care eu si Mihai ii invitam la "Dracula Party", dupa care am pus la cale meniul. La englezi cand se face o astfel de petrecere, de regula fiecare contribuie cu ceva, asa ca noi, gazde fiind, ne ocupam de mancare, iar ei si-au redistribuit celelalte sarcini: cafea, whisky, bere, vin, tort.
Ca sa fie un Dracula Party autentic, masa trebuia sa fie axata pe usturoi, ceea ce s-a si intamplat. Toate preparatele au continut usturoi: de la tzatiki pana la rulada din piept de pui, reteta proprie. Au fost super-incantati englezii atat de mancare, cat si de muzica noastra populara. Am incins si o hora la un moment dat. Dar stiti care a fost secretul? Brand-ul. Dracula e cel mai puternic brand romanesc, mi-am dat seama de asta inca din primele zile in Korea, cand mai toti englezii ma intrebau de castelul lui Dracula. Nu de Ceausescu, nu de Hagi sau Nadia. Dracula pentru ei, are valoare de simbol national, iar noi, romanii, habar nu avem ce trebuie promovat.
Ba, mai facem si emisiuni tendentioase si formatoare de opinie, asa cum incerca Robert Turcescu acum vreo 2-3 zile la Europa FM.
Insa tare mi-e, ca daca acesti colegi vor veni in Romania si vor vizita Bran-ul, vor avea cea mai mare deceptie in materie de turism, pentru ca ei in nici-un caz nu accepta sa vada un muzeu "mort". In Anglia am vazut pentru prima data ce-nseamna sa faci un muzeu "viu" si-am realizat ca mai avem multe de invatat de la cei din vest.
In poza il puteti vedea pe colegul si bunul meu prieten, Mark, preparand un Irish Coffee autentic. Reteta, in urmatoarele zile, unde altundeva decat pe PAPABUN.
Echipa noastra (de la stanga la dreapta):
Ali Cox - Londra (pe jumatate iranian)
John Jones - Tara Galilor
Eu
Mark Bosomworth - Middlesbrough
Bob Edwards - Lowestoft
Paul Dent - Middlesbrough
Jon Glew - undeva in zona Carlisle
Steve Yendall - Middlesbrough
Mihai
Asta ca sa aveti idee ce a trebuit sa indur la meciul cu Boro :D
8 comentarii:
Propune asta ca tema de promovare si iti va sari in cap biserica, si 'oamenii de cultura'
Ei iti vor sari in fata cu alte valori foarte bune de mentionat intr-un discurs dar inexistente pentru oamenii de rand, care sunt cei ce soct bani din buzunar pentru a veni in excursii...
Da mai avem de invatat manuale intregi de la vestici, in toate domeniile.
păcat că nu se face şi ceva cu Dracula.. eu nu sînt un mare fan al său, dar dacă aşa sîntem cunoscuţi de ce să nu facem ceva în sensul ăsta
Tzatziki e grecesc daca nu ma insel; ce-a cautat intr-un meniu romanesc?:P
Anca, nu te inseli, insa important era usturoiul, asa ca asta n-a mai contat, iar in plus le-a precizat ca este preparat grecesc, englezilor mei. Si oricum nu era un Tzatziki autentic, pentru ca ala e din iaurt de capra. :)
Biserica are si ea o gramada de valori ce trebuiesc promovate.
De pilda a auzit careva de manastirea Sf. Andrei din Dobrogea? Este cea mai veche din tara. Are peste 2000 de ani.
La BRAN s-a facut o chestie asa, ca sa zic: costa 15 lei si intri intr-un labirint complet fara lumina, cu tot felul de capcane, sperieturi, etc. Unii ar zice ca e kitchos: ok, sint de acord, dar se fac bani din lucrul asta. Discutabil. Eu am fost, dureaza cam 6-7 minute traseul, e ok, cam amatoricesc un pic facut, dar e ok. Merita incercat.
Merci de pont. Cum maine plec la Cheile Gradistei, voi merge si la Bran. Poti sa-mi dai amanunte pe unde este asta?
Gabi, labirintul horror este chiar in piateta centrala din fata castelului Bran. Eu zic ca merita! TINE MINTE CE SPUN ACUM: ATENTIE LA CEL CARE VA DA BILETUL DE INTRARE! Mai multe nu zic!
Trimiteți un comentariu