vineri, mai 04, 2007

Un... Korean la Paris (XV)

Ne continuam, asadar, plimbarea de "adio", ori mai bine zis, de "La revedere", pe Champs-Elysee. Se lasa intunericul, s-au aprins luminile, bulevardul e super-animat. Primul magazin care ne atrage atentia este show-room-ul Peugeot (foto 2). Nu sunt fan al masinilor franceze, ci al celor nemtesti, insa Peugeot-ul poate fi considerata mandria lor nationala in materie de masini si in acelasi timp si mandria noastra nationala, pentru ca anul acesta, premiul 1 pentru design a fost acordat de catre mai marii Peugeot, unui tanar designer roman, de numai 20 de ani, Mihai Panaitescu, cu modelul pe care-l vedeti in imagine (foto 1, merita click pentru a fi vazuta mai in amanunt). Mihai este student la design in Italia, la Milano, iar eu sunt mandru ca mai pot scrie cate ceva despre "capsunarii" mei de frunte. Pe Hotnews am citit acum cateva ore, ca niste romance au comis o crima in Italia. Parca vad ca ProTV-ul o sa ne tina cu stirea asta o saptamana, sa faca scor la rating. In tot acest timp loserii de la Renault isi promoveaza prototipuri din ce in ce mai hidoase (design Made in France), atat la Renault, cat si la Logan, iar designerii nostri fac cariera la concurenta. Nici nu-i de mirare ca au ajuns de rasul curcilor, in toata lumea, in ceea ce priveste designul. Ce mi-a placut la Peugeot este faptul ca sunt orientati spre viitor, nu numai ca design, cat si ca motorizare. Variantele super-ecologice, prezentate doar ca design la salonul auto din 2002, acum au devenit realitate si erau expuse in cadrul show-room-ului. Cateva din ele le-am gasit pe net si va las sa le admirati in subsolul postului. Am facut si aici o multime de poze: eu la volanul unui 307cc, Roxana cu Hoogar-ul; s-au dus si astea, bine ca le-am scris aici, sa nu uit. Era lume multa aici, ca unii au fost nevoiti sa astepte afara pana s-a mai eliberat ceva spatiu in interior. Asa ca nici noi nu puteam exagera cu vizita si am luat-o din loc.
Peste drum, ceva mai la vale, evident concurenta, adica Renault. Constienti ca nu pot rivaliza cu Peugeot, nu au incercat sa atraga clientii cu urataniile lor, ci au postat o mandrete de monopost de Formula 1, ca doar, na, aia de la Peugeot n-au asa ceva. Oricum Renault au stiut sa faca motoare cam tot timpul, nu trebuie sa fiu chiar asa carcotas. Plus preturile, spargatoare de piata.
Nu am stat nici aici prea mult, pentru ca era aproape de inchidere si-am plecat mai departe. Excursia, ca si povestea de altfel, se apropie de sfarsit si cum putea sa se termine mai nimerit pentru o doamna, decat cu shopping pe Champs-Elysee, asa ca mi-am rasfatat un pic fetele la Sephora, unde si-au facut fiecare cate un cadou (foto 3).
Parca il vad pe Ice, sarind in sus ca nu am scris nimic despre femeile lor, acum ce naiba sa fac, doar stiti cum zice proverbul: "N-am f...t, nu cunosc", totusi e bine sa va aduceti aminte de cantecul ala, de cand eram noi, copii, pentru ca se potriveste: "Fetita franceza cand zice bonjour/Ea parca ti-ar zice pupa-m-ai in ...". Iar eu vin cu alta zicala: "Sunt asa de urate, ca nici celulita nu se lipeste pe ele" - fiecare e liber sa interpreteze cum vrea, poate avea multiple intelesuri. I-am zis-o si colegului meu, ca si el m-a intrebat si l-am lasat interzis. Nici el nu stie ce sa mai inteleaga.
La final, asa cum am amintit, frumoasele franceze de la Peugeot.

10 comentarii:

Anonim spunea...

sa-nteleg ca serialul a luat sfarsit?
am citit tot, chiar mi-am permis sa fac un document word cu toate postarile despre vizita voastra la Paris.
ma bucur ca ti-am fost de ajutor...si una peste alta constat ca ti-a placut la Paris, chiar daca nu esti francofil deloc...nici eu n-am fost dar dupa 4 ani traiti printre ei am devenit.
cit despre femeia franceza (desi nici eu n-am "cunoscut") hai ca nu sint chiar asa nasoale...oricum mai ceva decit englezoaicele sau nemtioacele.

V.I. King spunea...

aproape sfarsit
voi scrie maine un epilog, cu cateva idei generale, ca o sinteza a intregii excursii

V.I. King spunea...

tibi,
faptul ca celulita nu se lipeste de ele (ceea ce e adevarat, intr-o oarecare masura), denota ca nu sunt chiar asa urate, nu?
De-asta am zis ca fiecare e liber sa interpreteze

Andrei Crăiţoiu spunea...

Misto Gabi,eu stiu chestia aia cu fetita franceza daca ii dai o bomboana...Hai ma ca Ice nu este sperietoare,el vrea sa te mobilizeze.Eu sunt multumit de tot ce ai scris.Ce misto ar fi daca noi astia care ne dam cu parerea pe aici ne-am intalni si am face un concediu in podgoriile frantuzesti.

V.I. King spunea...

Andrei
Se poate si pe podgoriile romanesti, pe Valea Vinului, parca asa ii zice :)

V.I. King spunea...

Drumul vinului

Oana Anca spunea...

"pupa-m-ai"...
In rest, interesant. :)

V.I. King spunea...

Anca,
Corect.
Nu cred ca am scris eu prostia aia. Cel putin nu ma recunosc. Oricum merci pt corectura.

ice4you® spunea...

Pfuuuuuuuaaaaaaaaiiiiiii ... deci sa iti fie rusine gabitule, ca nai fost in stare sa dai detalii. Ca sunt curve si le place viata, asta stiam de la un amic de al meu; ca nu sunt exceptionale si asta stiam; da na puteai si tu sa aduci neste completari ... daamn ...

Si da da ... ce bine ii stii tu pe ProstiTV astia ... daaa de 3-4 zile o tot dau cu romancile cu umbrela si noi descoperiri ...

In rest na ... macar la masini vorbim limba comuna ... GMBH all the way ... :D

Anonim spunea...

Nu sunt deloc "looseri in domeniul designului,numai un demen t prostovan sustine asa ceva,Franta este prima in domeniul designului,convinge-te:Renault Nepta,Renault Laguna3, Renault Megane,Peugeot 907 si 907 rc,308,607,Citroen C5,C6, nu mai vorbesc de Bugatii(care e frantuzeasca)!