sâmbătă, mai 05, 2007

Un... Korean la Paris (XVI) - EPILOG

De data asta mai telegrafic, asteptand mai degraba intrebarile voastre.

Inainte insa de a incepe, tin sa-i multumesc lui Tibi inca o data pentru sfaturi si pentru fotografii. O parte din ele le-ati vazut, altele le-am postat acum.
1. Ce mi-a placut:
Disneyland - merge si 2 zile, mai ales daca-i aglomerat. Ideal e sa vii in timpul scolii
Cite de l'Industrie et Technique - e bine sa-ti rezervi o zi intreaga aici
Tour Eiffel, Conciergerie, Pantheon-ul, Hotelul Invalizilor (muzeul armelor si armurilor, mai mult decat domul in sine), din Luvru sectiunea dedicata antichitatii, parcurile in general, relaxarea francezilor la propriu si la figurat, frecventa metrourilor (cam la 2 minute in orele de vf si 4 minute in afara lor), Muzeul Evului Mediu, Cripta arheologica, expozitia Brancusi, Sacre-Coeur (cladirea in sine numai), felul in care s-a desfasurat campania pentru alegerile prezidentiale, inclinatia francezilor spre sport (nu este parc sa nu vezi oameni facand jogging - acum ati inteles aluzia aia cu celulita?) . Primele 5-6 mentionate intra la categoria DO NOT MISS.

2. Deceptii (intr-o forma sau alta) -
Notre-Dame (aici chiar mi s-a parut o indiferenta totala, fata de ceea ce ar trebui sa fie obiectivul nr. 1),
Luvrul - poate sunt subiectiv, insa mai multe am scris la vremea respectiva,
d'Orsay - din aceleasi motive ca si Luvru,
imprejurimile basilicii Sacre-Coeur - am explicat de ce, nu ma repet
Centrul George Pompidou - aici chiar ca nu mai calc, dar nu se stie niciodata :)
Statiile de metrou - parca in Bucuresti sunt mai curate (macar unele)
Aeroportul Charles de Gaulle - am mai zis si de asta de ce
Palatul Versailles - nu e chiar deceptie, insa nici asa de impresionant, la cata reclama i se face

3. Ce vreau sa mai vad:
primele 3 care mi-au placut - musai inca o data
Parcul Asterix - nu am avut timp pentru el
Gradinile palatului Versailles
Un meci la Roland Garros, eventual sosirea la Turul Frantei (nu-s pretentios deloc :D )
Sa beau cu Tibi o bere la un Irish Pub, ca mi-a fost un sfatuitor cat se poate de bun. (De ce sa bea numai Cristi cu Roby pe malul Dunarii, beau si eu cu Tibi pe malul Senei)

4. Ce sfaturi va dau:

  • daca ai ocazia sa vezi Parisul de doua ori, lasa muzeele pentru a doua runda, mai spre batranete
  • daca ai uitat sa fii copil, nu are sens sa te duci la Disneyland, ii strici si bucuria copilului
  • daca vii cu copilul (copiii), sa aiba macar 8 ani, sa inteleaga ceva. Cred ca 12 ani e varsta optima.
  • La Luvru te duci 1 zi sau 10 zile (minim). 3 zile e pentru snobi.
  • Carte Orange e cea mai buna solutie pentru transport. Iti trebuie fotografii tip pasaport (ca sa nu mai pierzi timpul sa le faci acolo), insa ai grija ca e valabila de Luni pana Duminica, indiferent in ce zi a saptamanii o cumperi.
  • Daca nu stii franceza, nu-ti face probleme. Francezii vorbesc si engleza, chiar daca nu le face placere
  • Nu-ti face booking la hotel pe net, poti avea surprize (la mine mi-au zis ca e gratis copilul, scria si in proforma facuta pe net, insa la fata locului am platit micul dejun si pentru Roxana). La Viena nu mi s-a intamplat asa. Mergi cu agentiile din tara, ca au oferte bune.
  • La plecare, daca folosesti aeroportul CDG, vino cu cel putin 2 ore inainte pe aeroport, ca sunt cozi la unele terminale (in special la 2F)

17 comentarii:

Anonim spunea...

Vad ca sint eu primul. E bine!
Ce sa zic, m-am bucurat de tto acest serial. Unele idei au confirmat ceea ce am trait si eu in 2003, altele nu. Cert e ca mi-ai facut iar dor de Paris.
Ai uitat sa faci valoarea totala estimativa a deplasarii (avion,cazare,cheltuiala acolo).
Voi repeta si eu modelul tau, peste 2 saptamini, la cele 6 zile in Budapesta.
Toate bune.

Anonim spunea...

Gaby, facem concurs cine bea mai multe beri pe malul unui rau/fluviu celebru? :D

Andrei Crăiţoiu spunea...

O experienta mai mult decat placuta cu bune si cu rele.Asa este si la case mai mari.In rest nu pot decat sa apreciez efortul pe care l-ai facut.Daca ai fi avut un kilometraj la picior eram curios sa aflu cati km ai mers pe jos.Sunt sigur ca ai avut incaltaminte sport foarte lejera caci fara ea ai fi avut si acum rani la picior.Mi-a placut excursia in tara lui Luis Bullion.

ice4you® spunea...

Na sa iti fie de bine si multumim ptr sfaturi ... o sa tin cont de ele desi Parisul nu este ptr mine o destinatie foarte atractiva ... deocamdata ... dar ... sunt de retinut.

In final sincer ma bucur ca ai avut o vacanta faina si ca te-ai bucurat de ea !

Multumim de relatari (chiar daca pe fuga uneori :P )

V.I. King spunea...

cristi
am mai zis intr-un comentariu cam cat ne-a ajuns:
- transport - 250 EUR
- cazare - 620 EUR (cu mic dejun)
- carte orange - 100 EUR
- museum pass - 100 EUR
- Disneyland - 100 EUR
- celelalte cheltuieli sunt greu de estimat - inca vreo 500 EUR, fara paguba de care am povestit la inceput

V.I. King spunea...

roby,
tocmai acum cand ziceam ca ma las de baut bere si trec pe vin?
insa ai dreptate, concursul de baut vin nu e asa spectaculos ca ala de baut bere

apropo, acum 20 de ani, cand eram student, se tineau la Costinesti Serbarile Marii, in care erau si anumite concursuri. Cel mai celebru, evident, era unul de baut bere, care se si intitula sugestiv:

"Nimeni nu ne intrece
Cand bem dupa ora 10"

(dupa cum stiti pe vremea aia nu se vindeau bauturi alcoolice inainte de ora 10)

Concurs care consta in a bea cat mai repede o halba de 1,5 litri. In anul in care am fost si eu la serbari, a castigat unul care a baut-o in mai putin de 30 de secunde.

V.I. King spunea...

Andrei,
eu cred ca minim 10 km zilnic (poate mai putin in ziua in care am fost la Disneyland)
Oricum se poate spune ca am participat si eu la maratonul de la Paris :)
Si, da, este o regula la noi: cand plecam in concediu, obligatoriu luam "adidasii" (sorry, dar asa urat suna pantofii de sport, ca tot adidasi, tenisi, bascheti suna mai bine)
O regula simpla si utila: mai bine intri in magazinele de pe Champs-Elisee in adidasi, decat sa urci pe munte in pantofi cu toc.

V.I. King spunea...

ice,
poate pentru tine nu sau nu inca, insa copilul merita sa mearga intr-o excursie acolo, cu sau fara voi.
Am vazut o multime de grupuri din toate tarile, inclusiv din Romania, de copii veniti insotiti de profesori, nu de parinti

Anonim spunea...

Uite, un cadou misto de ziua barbatului. :D

http://www.digitalvisual.net/demo_chesshot/index.html

Anonim spunea...

Multumesc pentru calatorie.

ice4you® spunea...

Gabi - iti imaginezi ca nu am incredere in nici un profesor de pe pamant sa imi trimit copilul pana acolo ... come'on ... tu ai face asa ceva ? Probabil ca si eu, dupa ce ar trece de 16 ani ... si si atunci as sta ca pe ace ...

Si Gabi ... bugetul este unul foarte mare ... ptr mine cel putin ... care acum sunt in renovari si alte alea ...

V.I. King spunea...

Ice,
Eu pana la 15-16 ani am incredere, dupa aia mi-ar fi mai frica :D
Stii cum e la baieti grijile se termina pe la 14-15 ani, la fete abia atunci incep. Asta e, daca nu ne-am priceput sa facem baieti, scapam mai repede de griji :D

V.I. King spunea...

Pe de alta parte exista excursii cu all inclusive, nu asa de scumpe. Asta e: libertatea costa. In excursii organizate depinzi de altii si decat sa ajung intr-un loc si sa ma supun majoritatii care zice ca e prea scump si ca nu se merita, mai bine NU.
Avem o singura viata din pacate si nu trebuie sa o subjugam banului. Vorba unui coleg: castig bani pentru a-mi putea controla viata, nu viata pe mine.

V.I. King spunea...

roby
Ce e interesant la sahul ala e ca se schimba strategia. Scopul nu mai e de a da mat, ci de a lua cat mai multe piese ale adversarului.

Anonim spunea...

Ok Gabi, ma bucur ca ti-am fost d-ajutor si te astept la berea aia pe malul Senei...poa sa fie si vin ca nu zic nu.
data viitoare cand vi o sa savurezi altfel pentru ca deja ti-ai facut o idee.

Oana Anca spunea...

Ca de obicei, cazarea e cea mai scumpa. Daca iti rezolvi ceva mai ieftin, trai neneaca :). Am eu o vorba preluata cu privire la retelele sociale care-s mana cereasca in astfel de cazuri.
Si eu sunt pt excursii pe cont propriu; n-as suporta sa imi faca altii programul.

In rest...tres interesant et bien revenue a Roumanie! :)

V.I. King spunea...

Tibi,
merg pe mana ta si la vin, ca eu unul nu prea stiu ce sa aleg cand e vb de vinuri frantuzesti. La ultima carciuma unde am fost, am comandat vin chilian, ca stiam ca e pe gustul meu.

Anca,
Cam prematura urarea ta, cata vreme inca nu m-am intors in tara, insa o iau de buna. Merci.