miercuri, martie 21, 2007

Propunere deschisa prietenilor din GSP

De mai multa vreme imi revars pe blog frustrarile de a nu putea citi un ziar de sport, asa cum mi l-am dorit, si cum, candva a si fost ca si continut. Poate ca sunt eu demodat sau depasit, insa, asemenea mie, sunt convins ca sunt mai mult decat cei 10% de care mi se aminteste. Primesc invariabil acelasi raspuns: "lumea vrea mai mult fotbal". OK. Cat? Si care lume? Cei care-l citesc gratis pe net si care, in lipsa de alta ocupatie, se-apuca si umplu blogurile lui Tolo si al Mariei Andries cu ce-au "mancat" la micul dejun?

Ieri am luat din aeroport "International Herald Tribune", care chiar daca nu e ziar de sport, aloca zilnic 3-4 pagini, din care o jumatate de pagina este asa-numitul "Scoreboard", pe care daca l-as traduce in romaneste, nu prea si-ar gasi pe deplin semnificatia. Aceasta rubrica a mai existat in "Sportul" pe vremuri, daca imi aduc aminte se chema "Sport de la A la Z" si era, pentru mine cel putin, din categoria "Do not miss". Tolo cred ca isi aminteste si sunt convins ca si el era cititor consecvent al ei. E adevarat ca pentru asa ceva trebuie multa munca a celor ce lucreaza in redactie si, uneori, aceasta munca nu iese in evidenta. Probabil ca asta e considerata o munca de statistician, nu de jurnalist, insa nu trebuie sa se uite, ca un ziar care se respecta are nevoie si de asa ceva. Am postat mai jos o fotografie cu jumatatea de pagina de care aminteam, cu speranta ca poate cineva va considera ca e o propunere utila, ce merita luata in consideratie.

Ce zici, Tolo?

27 de comentarii:

Anonim spunea...

Se pare ca nu e la moda Gabi;)

Nu esti singurul care duce lipsa unui ziar de sport mai axat pe rezultate si ... sporturi decat pe ... scandaluri. Dar cred ca suntem prea putini.

V.I. King spunea...

Mircea
Nu ma las cu una, cu doua. Am luat si L'Equipe, care e ziar de sport si care din 24 de pagini (format mare) are numai 6 de fotbal. Si cand? In zi de luni, dupa etapa.
Nu le mai cer acum sa mareasca numarul de pagini extra-sport, ci sa modifice un pic continutul.
Si L'Equipe are ceva de genul "Scoreboard-ului" insa mult mai pe larg, vreo 2 pagini, in care mai si comenteaza cate un pic.

Anonim spunea...

Te lupti cu morile de vant. Ziarele de scandal sunt cele mai cautate, asa ca si cele de sport s-au aliniat la tendinta. Si la TV sportul il fac doar patronii si derectorii de cluburi, sportivii sunt uitati.
Cat despre ponderea pe care o are fotbalul ca sa mai vorbim. Imi amintesc ca acum cativa ani achipa feminina de tenis de masa (campioana mondiala) nu a a avut fonduri sa mearga in Ungaria la un concurs, iar in fotbal se baga ceva bani dar rezultate....

V.I. King spunea...

Mihu
Daca nu se duc bani in alte sporturi, o parte din vina e si a presei ca nu le mediatizeaza. Dar, vorba ta, parca da mai bine sa scrii de amantele lui Copos sau iesirile lui Jiji sau Borcea.
Si da bine si la CV-ul jurnalistului... :)

ice4you® spunea...

Gabi ... de ce oare crezi tu ca eu nu am mai cumparat un ziar de sport din vremuri imemoriale ?

Ptr ca in Romania nu exista asa ceva!

In Romania exista doar ziare de fotbal, nu de sport, si este o mare diferenta ... dar cui sa ii pese ?

Mie imi place F1, si daca cumpar un ziar de pe la noi, cu ceva noroc o sa vad o stire mica care se rezuma la cine a castigat premiul ... si asta in cel mai bun caz, dupa ce intorc ziarul ala pe toate fetele sa gasesc o stire de acel gen.

Dar parca ii dau dreptate lui mihu ... te cam lupti cu morile de vant ...

P.S. Atentie, postul meu nu face referire la nici unul dintre cei pe care ii consuder deja prieteni, si care lucreaza pe la vreun ziar sportiv. Ei isi fac datoria, si ce li-se cere, si aia fac bine !

V.I. King spunea...

Ice,
Aceeasi echipa care acum e la GSP, scotea cu ani in urma un ziar, ProSport, care continea 8 pagini de fotbal din 16. Si nu se poate spune ca nu avea succes. Chestia cu cei 10% care vor alte sporturi, iar restul numai fotbal e ieftina si nu o cred decat partial. Problema e ca "trebe" niste baieti dinamici, cu initiativa, sa ia taurul de coarne si sa nu se dea batuti, cum a facut Luminita Paul. Daca Gazeta incepe sa scrie de maine, timp de o luna de zile, cate o pagina de popice pe zi, peste o luna toata pustimea fuge la popice si numai despre asta vorbeste. E o exagerare evident, insa exista si un sambure de adevar.

CRISTI ROMAN spunea...

S-a incercat, n-a prins. De ce? Era tehnologiei, gasesti tot ce vrei pe net.
Repet: s-a incercat.

Anonim spunea...

@ gabi

SV LI J SVRHBKS BK SV IKFJUI JFFVRWSJLBYBSN. IHHVHK JWE GJBYBWDK


EVW'S FYBWD SV NVR SCI PJN SCIN EV LJFZ CVXI.


EVW EIYBYYV

Anonim spunea...

@ cristi

Sunt mai multe feluri de a incerca sa introduci ceva nou...cand zici ca "n-a Prins" sunt convins ca te referi la studiul de piata facut de voi care arata clar ca dintre cei intervievati (intr-un fel sau altul)doar o minoritate infima le urmareau, nu? Sau poate te referi la faptul ca ar fi trebuit sa aveti cunostinta de asemenea evenimente pentru a le publica rezultatele? Astept sa-mi spui si mie...

ice4you® spunea...

Cristi, pai si despre fotbal nu gasesti informatii pe net ?

AfterD spunea...

Eu zic sa pichetam sediul GSP :)
Desi daca se supara Cristi pe noi .. ne sparge gasca mai repede decat ai putea zice "scorebard"

Acum serios si eu as vrea sa vad o gazeta axata mai mult pe ce s-a facut si mai putin pe ce s-a zis. Plus ca sunt adeptul ideii ca publicul se mai si formeaza.

CRISTI ROMAN spunea...

Eu va inteleg, dar daca voi ati fi angajati aici ati intelege si voi despre ce e vorba. E o societatea comerciala care merge pe profit. Plus ne luam si dupa reactiile publicului. Din 100 de oameni, va asigur ca sub 10 aleg sa citeasca mai mult despre simple rezultate, pe cuvint.

ice4you® spunea...

Chill ...

Gabi a facut o propunere decenta, insa romanii vad numa'inainte si ce castiga in primul moment, ptr ei planurile de viitor se rezuma la "chacinnng" si nimic mai mult.

Uatever, oricum latram in desert, eu voi continua sa ignor aceste "gazete" pana cand va intra si la noi un cotidian dupa modelul de dincolo, adica unul cu adevarat profesionist, la fel cum a intrat de exemplu EuropaFM la radiouri, si ii invata pe toti cum se face radio.

Anonim spunea...

@ cristi

Ati facut un studiu sau speculezi? Daca l-ati facut si ati intrebat asa:

Despre ce doriti sa va informam (noi GSP-u) cel mai mult?

A. Steaua
B. Dinamo
C. Rapid
D. Rezultatele diviziilor judetene la fotbal si scrima cadeti

ce vrei sa-ti raspunda omul?

P.S. M-ai bagat in ceata cu argumentul "gasesti tot ce vrei pe net"...

V.I. King spunea...

Cristi
Mai am intrebari.
1. Crezi ca lumea e interesata de poze pe jumatate de pagina, iar aici nu ma refer la cea de pe coperta 1, unde mi se pare normal sa fie
2. Asa e, gasesti rezultate pe net, insa ca sa le gasesti iti ia pe putin 1 ora, in schimb daca le iei pe toate dintr-un loc anume castigi timp, care timp si mentru mine, ca si pt GSP inseamna bani.
Crezi ca Herald Tribune nu stie ca rezultatele respective, cititorii le pot gasi pe net?
3. Parerea mea este ca majoritatea gazetarilor, in general, iar la voi in special, poate, considera fotbalul ca o cale de a deveni populari. Ceea ce e corect pana la un punct. Toata lumea a auzit de Maria Andries, mai putini insa de Luminita Paul. Insa trebuie sa-ti amintesc ca un Radu Naum, Andi Vilara sau Marius Ancuta sunt mai populari decat Vadim Vajeu sau Radu Enachescu, asa ca se poate face popularitate si cu altceva decat fotbal.
4. Fraierii suntem noi, astia 10%, care ne incapatanam sa mai cumparam gazeta sau prosport cu speranta ca vom mai gasi si asa ceva.

V.I. King spunea...

Vlad Enachescu, rectific

CRISTI ROMAN spunea...

Vreau sa va intreb: exista Sport Total pe piata, fara scandaluri. De ce nu-l cumparati? De ce are tiraj de 12.000 (GSP si PROSPORT au cite 120/130.000) si vinzari de 2.000 (GSP - 80/90.OOO). Credeti ca noi sintem ciudati si vrem doar bani sau credeti ca daca nu iesi cu spectacol pe coperta nu vinzi mai nimic?
V-am zis, sint 1000000000% convins ca daca ati sta o saptamina la GSP v-ati convinge care e mecanismul de lucru, care e piata, samd.

V.I. King spunea...

Pentru ca imi place atitudinea GSP. Daca maine Tolo si inca vreo 2-3 isi fac ziarul propriu, te asigur ca GSP va avea un tiraj tot de 12000 ca si Sport Total.
Si mai e ceva. Adaugand o jumatate de pagina Scoreboard-ul de care vorbeam, nu cred ca va alunga din cititorii actuali ai ziarului. Pastrati cele 12 pagini de fotbal din 16, iar o jumatate de pagina din alea 3 extra-fotbal o faceti Scoreboard si vedeti cum stati. Oricum nu dadeam sfaturi, ci imi argumentam o parere. Sper sa nu fi fost luat in nume de rau.

Anonim spunea...

@ Cristi

Cand vin in Romania sa pic daca nu te caut....lucrez VOLUNTAR o luna sa inteleg si eu cum dracu ganditi voi (bine...nu am nevoie de o luna, dar placerea e placere)

Pe de alta parte cred ca va puteti vinde produsul (ce-i drept altui segment de populatie)fara senzationalisme ieftine dar prin substanta. Un scor, in esenta, asta este: substanta ADEVARATA.

Poate (cand ai timp) iti aduci aminte de ce ai devenit ziarist...Daca nu esti, intreaba-ti te rog colegii...

V.I. King spunea...

GA
Eu am avut ocazia sa le fac o vizita in redactie, la invitatia lui Tolo si datorita lui Cristi, cu care am ramas prieten, insa ce cred eu e ca munca asta stirbeste intrucatva din meritele unui jurnalist. Plus ca acolo ar fi o munca mai de uzura si nu vei iesi niciodata in fata. Vei ramane un anonim. Numai ca munca asta o poate face aproape orice angajat din GSP, nu numai jurnalistii.

CRISTI ROMAN spunea...

genial american,
.

Anonim spunea...

genial american, cristi roman, gabi dinescu:

time out baieti.....de ce nu iesiti voi la o bere sa discutati despre asta? E pacat sa va aratati coltii pe blog, cand ati putea bine mersi sa sariti unul la gatul celuilalt la un pahar de vorba.

genial american,

este fooarte usor sa ii criticam pe cei din jur, dar dificil sa facem cu mana noastra un lucru bun. De ce nu iti faci tu un ziar care sa abordeze lucrurile exact asa cum iti doresti?? Nu mai ataca omul pe tonul pe care ai facut-o, nu de alta dar poate fi interpretat ....gresit gestul tau.
Sunt deacord cu criticile, dar nu si cu atacurile la persoana.

A voastra,
celia_cruz_rumana

Anonim spunea...

Atata timp cat domnul Roman se erijeaza in purtatorul de cuvant al gsp sa isi asume si ouale sparte-n cap. Stau si ma-ntreb daca e normal sa se foloseasca cineva intr-atat de mult de locul sau de munca.

Anonim spunea...

@ celia

Multumesc de idee. Intr-o zi o s-o fac si p'aia.

N-am nimic cu Cristi Roman. A vorbit pe spatele si in numele firmei unde lucreaza. Uneori e bine, uneori nu-i. Daca zicea "parerea mea este...." sau "eu cred ca" te asigur ca nu i-as fi spus nimic. Oricum imi cer scuze, este evident ca te-a deranjat interventia mea anterioara.

Sa ai o zi buna:)

V.I. King spunea...

Eu il apreciez pe Cristi. Desi sunt cel putin 3-4 jurnalisti de la GSP care ma citesc, a fost singurul care si-a asumat "tirul" nostru. Pe de alta parte intentia mea nu era de a pune GSP la zid, pt ca nu ar fi ajutat la nimic, ci pentru a veni cu o propunere, pe care cei indreptatiti o pot imbratisa sau nu.

AfterD spunea...

Eu imi cumpar SPT

Anonim spunea...

Astfel de polemici au mai fost, bravo Cristi pentru faptul ca ai avut curajul sa intri in discutie.
Rezultatul nu se poate schimba, se ajunge la concluzia ca nu se cere altceva in afara de fotbal. Mi-e greu sa cred asta, dar vazand ca ziarele se cumpara.... e si un sambure de adevar aici.
Da noi ce 10% trebuie sa ne multumim cu internetul, eu de exemplu caut in fiecare dimineata rezultate din tenis. M-am obijnuit ca la noi nu am sanse sa gasesc.