vineri, martie 02, 2007

Somewhere in time ... MAMA RUSIA (VII)

Legenda sau realitate?

Astazi voi vorbi un pic despre rusi, asa cum i-am cunoscut eu. Imi e pur si simplu mila, de acest popor, care imi aduce aminte foarte mult de cum eram noi inainte de revolutie. Daca ar fi sa aleg tipul reprezentativ al rusului (e valabil si pentru rusoaice), atunci acest ar fi: fumator, xenofob, anticapitalist - acum am inteles pe deplin dictonul: "Cine-a stat 5 ani la rusi/Nu poate gandi ca Bush" - prietenos dar parsiv, uneori cam necioplit, de cele mai multe ori betiv si de alte multe ori nespalat. Daca trece unul pe langa tine, duhnind a transpiratie, sa stiti ca e rus. Mai intalnesti si printre romani specimene din astea, insa aici totul e la "superlativ", cand zic ca duhneste, pai duhneste, tata, nu jucarie, "de-ti cade parul din nas", ca sa folosesc o expresie consacrata. Sa treaca pe langa tine o femeie duhnind a transpiratie iti provoaca o repulsie ce cu greu ti-o poti reprima. Poate fi ea si Angelina Jolie. Deodorantul, se pare ca, inca nu a intrat in vocabularul lor.
Cum arata rusoaicele, ca femei? In afara faptului ca sunt preponderent blonde cu ochii albastri, nu se ridica cu nimic peste romance si unguroaice. Doar ca numar. La 100 de milioane de femei este normal sa gasesti mai multe femei frumoase decat la un popor cu 10 milioane. Dar stiti cum e: "Are balta peste, dar si multa apa peste el". Ca si la coreeni, i-am intrebat si pe rusi ce parere au despre femeile lor. Din mai multe surse, ideea de baza e cam aceeasi: "Rusoaicele sunt bune pana la 30 de ani, dupa aia sunt oribile". Ceea ce mi s-a parut cat se poate de realist. Eu as fi zis chiar mai putin de 30 de ani, dar sunt cam carcotas de felul meu, asa ca ma subordonez ideii generale. In concluzie, daca va tin curelele, luati-va rusoaice, dar aveti grija sa le schimbati o data la 5 ani.
Ca fizionomie nu as zice ca sunt un popor gras, desi mananca de sparg. Insa probabil au arderile puternice si inca o chestie pentru care, de data asta, ii apreciez: mancarea lor nu are E-uri. Painea are gustul ala de PAINE, pe care nu l-am mai simtit de multa vreme si este grea, are densitate, consistenta. Dar pana la urma: "Fie painea cat de rea/ Tot mai bine-n tara mea"

24 de comentarii:

Anonim spunea...

Auzisem comentarii similare despre rusi, acum mi se par mai adevarate.

V.I. King spunea...

mircea,
imi pare rau ca la duhoarea de transpiratie nu se da Copy si Paste
:))))

ice4you® spunea...

Gabi ... situatia este similara si la noi daca este sa vb de femei !
E buna romanca pana pe la 30 de ani, dupa care e praf. Nu se mai ingrijeste deloc, isi taie parul, se ingrasa ca fulga, se imbraca de zici ca a cazut dulapul pe ea ... si uite asa. Deci cred ca din acest punct de vedere nici noi nu stam cu mult mai bine.

In rest ... ce sa zic .... nu imi spui nimic care sa ma surprinda.

Anonim spunea...

Gabi,sa sti ca si rusoaicele ar arata mai bine daca barbatii ar fi mai atenti cu ele.Dupa 10 ani de casnicie rusii iubesc mai mult votca pe care o venereaza si dorm cu ea pe/sub perna.De ce oare ucrainiencele sunt atat de bune ca doar sunt facute din acelasi aluat.Poftesc...la ele si la painea ruseasca.

V.I. King spunea...

ice,
la noi a inceput sa se mai schimbe lumea, femeile sunt mult mai atente la aspectul lor, decat inainte de revolutie, cu alte cuvinte s-au mai emancipat si asta nu e rau.

Oana Anca spunea...

Deci conform tie si lui Ice, din octombrie imi expira termenul de garantie. Valeleeeeeeeeu! :))

Si o curiozitate: asa tare-ti place Angelina? Ca nu e prima data cand o dai drept etalon de frumusete. :D

V.I. King spunea...

Andrei,
Dar oare de ce dupa 10 ani de casnicie rusii iubesc mai mult vodka? Nu cumva tocmai asta e motivul? Ca nu mai sunt atrasi de neveste? Si rusoaicele de suparare ce crezi ca fac? Isi ineaca si ele necazul in vodka.

V.I. King spunea...

Anca,
Sa fiu sincer nu este chiar favorita mea, mie imi place mult mai mult Jennifer Lopez, insa in general intre baieti, Angelina cam este luata etalon de frumusete. Poate ca nu e asa frumoasa, insa este senzuala, trebuie sa recunosti.

V.I. King spunea...

Anca,
Doar daca esti rusoaica, iti expira termenul :)

ice4you® spunea...

Gabi Dinescu said...

ice,
la noi a inceput sa se mai schimbe lumea, femeile sunt mult mai atente la aspectul lor, decat inainte de revolutie, cu alte cuvinte s-au mai emancipat si asta nu e rau.


Da pe dracu, cred ca ai imbatranit tu si iti faci iluzii :DDDDD

Eu chiar aveam un post pe blog-ul meu pe la inceputuri, in care vorbeam si criticam exact acest aspect.
Sunt putine cele de care vorbesti, la noi dupa ce se vad maritate si cu sacii in carute, incep sa se transforme in ceva, ce in 10 ani este de nerecunoscut.
Deci Gabi ... nu o fi rau ca si la rusi, dar mai este muuuuuult de munca ...

Oana Anca said...

Deci conform tie si lui Ice, din octombrie imi expira termenul de garantie. Valeleeeeeeeeu! :))

Parca am mai zis undeva ...

Nu iti fa griji, la tine se imparte in doua: Oana 15 ani; Anca 15 ani ... deci ... mai ai muult si bine pana la 30 de ani ... stai linistita :P

V.I. King spunea...

Ice, aici fiecare are propria parere, nu trebuie sa te apuci sa te erijezi in formator de opinie, ca slava Domnului, sunt din astia cu toptanul

Oana Anca spunea...

Gabi, numele-mi de familie suna a nume de origine slava, deci cine stie...?! :)
Angelina are exotismul ei. Nu zic ca nu-l are pe vino-ncoa. Hai, ca nu-s mereu Gica Contra! J Lo iti place din fata sau din spate? :P

Ice, chiar asa? Hai mai, macar bacul lasa-ma sa mi-l fi luat. Am urat perioada aia!

V.I. King spunea...

Anca
Ice a incercat sa dreaga busuiocul. Cred ca ii e frica sa intre in polemici cu tine. Sincer sa fiu, cred ca e unul din "cocosii" de care aminteam in postul de 1 Martie :)))

ice4you® spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
ice4you® spunea...

Gabi - nu sunt cocos prost care sa cotcodaceasca cand e singur. Cand o sa ma cunosti in persoana reala, o sa iti dai repede seama ca pe langa faptul ca sunt jovial de felul meu, sunt si foarte hotarat si dintr-o bucata. Nu fac compromisuri, si nu traiesc dupa ele, sotia mea este una care isi stie foarte bine locul ei, si nu calca pe margini !

Am observat multe chestii la tine, incet incep sa te cunosc, dar cateva sunt pregnante.

Tu insuti te vrei un formator de opinie, desi ai o fobie ptr ei :P Nu recunosti asta, si problema cea mai mare apare, cand se ivesc pareri care nu sunt la fel cu ale tale :D
In acel moment, treci la atac, desi crede-ma ... eu nu sunt dusmanul tau, sunt doar un caracter puternic, cu personalitate si dintr-o bucata.

Eu toate aceste mici controverse le vad ca si niste chestii amuzante, si le iau ca atare. De cele mai multe ori ma umfla rasul.

Sper ca e valabil si in cazul tau.

Si nu, nu am dres nici un busuioc, insa Oana si Anca sunt doua personalitati diferite.
Nu le-am cunoscut personal, insa marturisesc ca sunt curios. :D

ice4you® spunea...

Oana Anca said...

J Lo iti place din fata sau din spate? :P

Sa fiu sincer ? Cu fata as purta doar negocierile :D

V.I. King spunea...

ice
deja ai schimbat aspectul problemei si iar faci afirmatii nefondate. Eu chiar am recunoscut pe un blog, nu al meu, ca uneori am accese de formator de opinie, stiu ca nu e normal si in nici-un caz nu ma supar cand cineva imi atrage atentia. Cu tine m-am contrat o singura data pana acum, din cate imi aduc aminte pe un post referitor la politica, si recunosc ca atunci m-a luat valul.
Cat priveste la afirmatia cu cocosii, trebuia sa vezi toate caracterele, pentru ca dupa cum bine stii, pe blogspot nu sunt emoticoane. Evident era o gluma, pentru care te-ai atacat imediat.
Eu sunt convins ca la tine in casa canta cocosul, probabil ca sotia ta nu are nici-un cuvant de spus, cand e vorba sa se impotriveasca. Oricum, nu-i timpul pierdut, si eu eram la fel acum vreo 10 ani, insa cu timpul am invatat sa mai si ascult. Iar acum nu dau sfaturi, iti spun doar o parere personala, asta ca nu cumva sa-ti treaca prin minte alte bazaconii.

Anonim spunea...

eu nu prea simpatizez ruşoaicele... măcar pentru cum sună limba.

aşa că nu e mare problemă dacă zici că nu mai sînt de actualitate de la 30+.

V.I. King spunea...

paul,
dupa cum spuneam ce ma deranjeaza la rusi in general, este ca duhnesc a transpiratie. Ca mi-au furat mie portofelul, sau ca ne fac tot felul de sicane, pt ca ei sunt stapanii, astea nici nu le-am mai zis, pentru ca sunt chestii personale.

Anonim spunea...

hai că asta cu portifelul e şi lanoi, eu am rămas şi fără telefon :P

anyway...din ce spui pe aici nu prea cred că o să ajung pe acolo:)

V.I. King spunea...

Paul,
Nu m-am exprimat corect. Mi-a furat portofelul un coleg, de aici de pe platforma, unde suntem 100 de oameni. Nu pe strada. Mi l-a furat din dulap. In Romania, pe platforma, mi-am uitat mobilul de nu stiu cate ori prin diverse locuri si nu s-a intamplat nimic. 5 ani cat am lucrat acolo nu am auzit de asa ceva.

ice4you® spunea...

Gabi - stai linistit, am obiceiul sa agit apele, dar is just 4 fan, nimic mai mult. Nu e dracu asa negru cum pare, sa vi tu pe aici sa bem niste beri, si mai vorbim dupa :D

Gabi Dinescu said...

dupa cum spuneam ce ma deranjeaza la rusi in general, este ca duhnesc a transpiratie.

Si vodka probabil :D

Ai incercat vreodata sa le explici ca nu se micesc de la apa ?
Este cumva sapunul asa scump in rusia ? Nu de alta, insa uite pe cuvant daca e asa scump, facem cheta si le cumparam sapun de cate ori vi in tara, sa le duci sa le spui sa il foloseasca fara frica, ca data viitoare le trimitem iara! :D


Gabi Dinescu said...

Mi-a furat portofelul un coleg, de aici de pe platforma, unde suntem 100 de oameni. Nu pe strada. Mi l-a furat din dulap.

Ha ? Cum adica ti-a furat portofelul ?
Cristoaseee, pai si nu s-a gandit ca traid intr-un mediu atat de izolat, nu sunt multe posibilitatile unui vinovat ?

L-ai prins macar ?

Ardalar jaru sa il arda ! :-E

Oana Anca spunea...

Gabi, in Transnistria ai fost? :)

V.I. King spunea...

ice,
nu l-am prins, pentru ca a fost suficient de destept(desteapta) sa il ia in ziua in care a plecat acasa. Am cateva banuieli, ca de luat din dulap, numai femeile de servici puteau s-o faca, insa nu poti acuza fara probe. Vinovat sunt si eu ca aveam si un dulap cu cheie si macar portofelul puteam sa-l tin acolo. Dar asa e, pana nu e sa te frigi....

Anca,
Nu m-am prins de intrebare. E baiaia prea lunga si ma cam lasa vederea de la o vreme :)