marți, ianuarie 30, 2007

La 50 de ani de la prima intalnire John Lennon - Paul McCartney

Ideea mi-a venit de la blog-ul lui Andrei Craitoiu si e legata de melodia "Tommorrow Never Knows", care face parte din acest nou album, asa cum zice Adrian, insa ea a aparut prima data pe albumul Revolver in 1966.
Intrebarea este: Prin ce a impresionat melodia in cauza, sau mai bine zis ce o face sa fie diferita de toate celelalte piese ale Beatles-ilor? Nu stiu daca veti gasi raspunsul pe net, insa cei cu adevarat pasionati de muzica si de Beatles ar putea gasi raspunsul.
Nu e usor, iar premiul e un CD continand discografia Beatles: muzica + texte.
Succes!

Foto: St. Mathew Street, Cavern Club (fost) - locul de care se leaga inceputul Beatles-ilor

UPDATE: I-am promis Oanei ca ii voi posta versurile melodiei Blackbird. Ascultand-o, nu poti sa nu remarci cat de bine se potriveste cu intrarea noastra in UE, si nu numai atat.

Blackbird singing in the dead of the night
Take these broken wings and learn to fly
All your life
You were only waiting for this moment to arise.

Blackbird singing in the dead of the night
Take these sunken eyes and learn to see
All your life
You were only waiting for this moment to be free

Blackbird fly, blackbird fly
Into the light of the dark black night

13 comentarii:

Andrei Crăiţoiu spunea...

Draga Gabi,trebuie sa-mi dai un miel ca m-ai botezat.Andrei este numele meu.

CRISTI ROMAN spunea...

Stii ca ieri a fost ziua Beatles la Europa FM? :))))

Anonim spunea...

"Tomorrow never knows" este o piesa unicat -o muzica pshyhedelica,in prim plan fiind bataia tobelor.

V.I. King spunea...

Andrei,
Te apropii cumva, insa nu e chiar singura piesa psyhedelica, stiut fiind faptul ca dupa sedintele alea de meditatie transcedentala, cu Maharishi Mahesh Yogi, mai multe piese ale lor au avut influente de genul asta. Oricum esti in zona.

Cat despre miel, tre sa recunosc am comis-o. Cand convoaca Cristi adunarea pt carciumi, sapt viitoare, nu asta, esti invitatul meu la un Irish Stew (e cu carne de miel), numai sa gasiti un local cu specific.

Cristi,
Stiu ca a fost ziua Beatles, insa am ramas stupfiat cand prezentatorul la un moment dat zice: "ascultati Beatles la Europa FM" si incepe o melodie cu Ottawan. E drept ca la sf. melodiei a dres-o, spunand ca a fost Ottawan si va urma si Beatles in curand, insa asta e una din greselile pe care nu lepot scuza. Asta nu e o balba, e o gafa.

V.I. King spunea...

Andrei,
Ai cazut in aceeasi plasa ca multi altii, dupa cum aveam sa constat pe un forum. Nu e vorba de bataia tobelor, nu asta a fost intentia lui John Lennon cand a compus piesa, in nici-un caz sa-l scoata in evidenta pe Ringo, stiut fiind faptul ca atunci cand era vorba de compozitiile lui, John era un egoist convins. Unicitatea este legata de John si nu de Ringo, iar John era chitarist, nu tobosar. ;)
Sper sa va fi dat indicii suficiente :)

V.I. King spunea...

Hai, chitaristii, mai vioi. Fetele de la Oradea nimic, nimic?

ice4you® spunea...

Nu ma consider a fi un fan al acestei formatii, insa trebuie sa recunoastem ca au creat un curent, si au schimbat lumea muzicala !
In anii in care ei faceau pionierat in muzica rock, restul cantau ... sau mai bine spus faceau experimente.

Gabi Dinescu said...
... insa am ramas stupfiat cand prezentatorul la un moment dat zice: "ascultati Beatles la Europa FM" si incepe o melodie cu Ottawan. E drept ca la sf. melodiei a dres-o, spunand ca a fost Ottawan si va urma si Beatles in curand, insa asta e una din greselile pe care nu lepot scuza. Asta nu e o balba, e o gafa.

Usurel batrane, usurel :D Se poate intampla cand cel din studio are o gaura de comunicare cu tehnicul ... deci sunt si ei oameni, incearca sa ii intelegi, si da, se poate intampla si daca ai o zi Beatles :P

Anonim spunea...

eu nu prea sînt un fan. îmi plac melodiile, dar nu ceva în mod deosebit. îmi plac în schimb documentarele despre ei.

Oana Anca spunea...

Fetele de la Oradea, respectiv Arad :P. C-a plecat pe-o luna acasa la ea si la sotul ei :).

In primul rand merci pentru postarea versurilor; sunt frumoase si eu numai la UE nu m-am gandit citindu-le. Aveti voi o obsesie cu politica si cu sportul; parca totu-n lumea asta in jurul lor se-nvarte.

Cat priveste provocarea ta, nu eu sunt muzicianul in familie...Beatles cantam in liceu la chitara, dar piese mai simplute gen Yellow submarine, Obladi, oblada...etc. Piesa asta a trebuit sa o ascult mai intai ca sa stiu mai intai despre ce e vb in propozitie si apoi sa vad daca remarc ceva...dar nu-s expert Beatles. Ce am remarcat a fost solo-ul ala de chitara...baga mare John acolo.

Bafta celor ce-s mai in tema!

V.I. King spunea...

Anca,
Eu tocmai la tine ma asteptam. Credeam ca Beatles-ul ala pe care-l cantai avea un suport tehnic, pt ca daca ai fi vazut partitura, nu se poate sa nu fi remarcat ca intreaga melodie se desfasoara pe un singur acord de chitara. Aici s-a vazut genialitatea lui John, faptul ca a construit o melodie pe un singur acord. Cat priveste solo-ul, ai grija ca George Harrison era ala, si chiar daca George nu a excelat la capitolul compozitie, el era de departe cel mai bun chitarist al trupei.

V.I. King spunea...

Cat priveste "Blackbird" nu uita ca prima oara am asociat-o cu un post al tau nu cu politica, iar in postl de fata am specificat "nu numai" :)

V.I. King spunea...

O intrebare pt GSP:
Ce reprezinta Blackbird pt voi?

Oana Anca spunea...

Gabi, o sa-ti povestesc eu candva cum cantam eu la chitara. Nu, nu dupa ureche. Dar repet, muzicianul familiei nu eu sunt. Eu sunt economistul casei:D.

Iertata-mi fie ignoranta si confuzia, dar am recunoscut ca nu-s as la capitolul Beatles.

Cat despre Blackbird...s-a vrut o intepatura; poate te prinzi tu de ce :).