duminică, ianuarie 14, 2007

South Korea ...vazuta de Gabi Koreanu (III)

Asadar, ne aflam in taxi in drum spre Okpo. Nu stim adresa unde urma sa stam, dat fiindca cel care trebuia sa ne astepte in aeroport n-a venit, asa ca ii zicem omului sa ne duca la hotelul Admiral, singurul loc de care auzisem. Intre timp ii suna mobilul. Are loc o discutie din care nu inteleg mai nimic, in afara de "Rumania", ceea ce inseamna ca persoana noastra de contact aflase numarul taximetristului si l-a contactat imediat. Mi-am dat seama dupa manevra brusca pe care a facut-o soferul, semn ca trebuia sa ne duca in alt loc. La un moment dat un tip se arunca in fata taximetristului precum Gonzo din Papusile Muppets si-i face semn sa vireze la stanga pe o straduta. Era agentul nostru, M.S. Jeong, care, mai tarziu aveam sa aflu, nu era un simplu agent de travelling, ci era chiar Directorul agentiei, un tip care studiase "Calculatoarele" si care a lucrat 10 ani pentru Microsoft in Korea. I-a platit imediat taximetristului care ne-a adus, scuzandu-se fata de noi ca, omul lui intelesese gresit si ne astepta pe alt aeroport, in Busan. Suntem, asadar, acompaniati de M.S. catre apartament. Aflasem de dinainte ca mai tot personalul ex-coreean angajat in proiect prefera locuinte inchiriate, decat camere la hotel. Straduta pe care mergeam era cam ingusta, cu cladiri vechi de-o parte si de alta, nu ne inspira ca ar fi "ce trebe". Ajungem insa la un bloc de 15 etaje, cu parcare supravegheata cu camere video si portar la parterul sau, iar M.S. ne face semn ca am ajuns. Intram in hol si luam liftul, pana la 8. La asa bloc, asa lift mi-am zis. Ei as, am aflat mai tarziu, toate lifturile din Korea intra la categoria Lux. Sunt lifturi de 8-10 persoane cu un mecanism impecabil, daca nu s-ar fi deschis usile nu as fi stiut niciodata ca am ajuns. Un mesaj inregistrat ne anunta ca am ajuns la etajul 8: "Hai-ti-ni-mi-da". Am stat pana acum in zeci de hoteluri in toata lumea, insa lifturi ca in Korea, nu am vazut nicaieri. Probabil in Japonia, s-ar putea sa confirme Fishbone, pentru ca foarte multe lucruri coreenii le-au copiat de la japonezi. Intram in apartament. E OK din toate punctele de vedere. Living+ bucatarie cu loc de servit masa (sa-i zicem stil american), 5 logii, din care in cea de la bucatarie se aflau frigiderul, centrala termica si masina de spalat, 3 dormitoare: cel de la intrare avea sa fie viitorul nostru birou, acolo avand si conexiunea la internet, iar celelalte 2 in partea cealalta a livingului. Aleg la intamplare dormitorul din stanga, las bagajele si vad ca in capat mai are o usa. Ia sa vedem ce e acolo: un dressing room, din el inca o usa, unde era baia. Pe peretele din dormitor un panou de unde iti reglezi temperatura in camera. Dar unde sunt caloriferele? Evident prin podea. Podeaua de altfel e calda. Se simte, nu e nevoie sa mai intreb. Auzisem de asa ceva prin Germania, insa nu vazusem niciodata. Nici nu va dati seama ce bine e sa calci pe o podea calda, cand vii inghetat de afara. Ma intorc in living; Mihai era cam dezamagit de dormitorul lui. Avea doar un pat si un dulap si evident logie. Imi vine sa zambesc. Ce bine e sa ai "orientare de stanga"!

Foto 1: Livingul
Foto 2: Bucataria
Foto 3: Logia coresp.livingului (se poate numi chiar terasa)
Foto 4: Okpo, by night

16 comentarii:

V.I. King spunea...

Se pare ca nu scapam de spam-uri nici pe blog.

CRISTI ROMAN spunea...

Vezi ca poti sa-l stergi Gabi, acceseaza, cind esti in signin pe blogul tau, cosul de gunoi de sub respectivul post. Am mai primit si eu si le-am sters.
Acum, revenind, cea ma bucura e faptul ca macar daca esti plecat departe de casa, ai, acolo unde te afli, conditii bune, care te mai ajuta un pic, zi ceu. Intr-adevar, conditiile relatate de tine, ilustrate cu poze, arata ca standardul de viata din Coreea de Sud e ridicat. Nu pot decit sa ma gindesc cu parere de rau de familia lor nord-coreeana, tinuta in mizerie totala de niste cretini.

Oana Anca spunea...

Cred ca esti foarte impresionat de experienta asta pentru ca povestesti cu atatea amanunte si atata pasiune. Si ai si rabdarea sa o faci. Eu cand am revenit din Slovenia am fost atat de entuziasmata, incat am scris un post doar despre zborul cu avionul, hotarata sa fac cel putin 2-3 episoade din povestire. Da' de unde! Pana la urma m-am luat cu una-alta si nu am mai avut chef si rabdare sa retraiesc evenimentele, desi chiar fusese f fain. Asa ca, daca eu nu scriu despre ceea ce mi se intampla atunci, cat e cald, se cam duce scriitura. :)

Incalzire prin podea este si in Europa; in Grecia asta toamna am avut parte de ea. Auzisem chiar de oameni cu dare de mana din Oradea cum ca au case cu incalzire de felul asta. Deci nu e asa o noutate ;-)

V.I. King spunea...

Anca,
Nu am zis ca e o noutate, cu atat mai mult ca auzisem si eu de asa ceva in Germania si asta cu 10 ani in urma; spun ca n-am mai intalnit.
In al doilea rand nici eu nu scriu chiar la cald, ca am plecat de jumatate de an din Korea, mai trec doar cate o zi, intre avioane.

V.I. King spunea...

Cristi,
Bine ca mi-ai adus aminte, intr-un viitor episod o sa vorbesc si despre nord-coreeni. Nu va dau acum mai multe amanunte, pastrez pentru respectivul moment. Iar vis-a-vis de episodul asta, nu te grabi sa afirmi ceva, ca nu s-a terminat.

Oana Anca spunea...

Cool, bade! Daca iti iei si tu echipa de fotbal, iei FC Bihorul, ca-s baieti buni? :D Ca uite, nenea Vizer a vandut locul in liga intai celor de la UTA; altfel avea si Bihorul reprezentanta ei de frunte! :)

Anonim spunea...

Mişto faza cu încălzirea. Eu dacă eram administrator acolo mai făceam cîte o glumă şi dădeam cît puteam să dau de tare căldura.

Să vezi atunci ce dansau toţi prin hotel :P

V.I. King spunea...

paul
aveam centrala de apartament, insa s-a intamplat s-o uitam fie oprita peste noapte, fie data prea tare si ne cam frigeau talpile in cazul asta
Aveti insa cat era chiria la un astfel de apartament? Ziceti o suma, pe luna.

Anonim spunea...

15 mil ?

V.I. King spunea...

Pentru Bucuresti ar fi fost o suma corecta presupun pt un apart. cu 4 camere, cam 100-120mp.
Asta ar insemna cam 600$. Mai pune.
Trebuie sa spun ca in chirie intra absolut totul, in afara de telefon, deci: apa, gaze, curent, transport la si de la aeroport o data pe luna, o femeie de servici care venea o data pe saptamana sa faca curat. Ne calca si rufele, daca le gasea uscate pe sarma.

ice4you® spunea...

GABI - sunt fascinat de ce povestesti. Am citit totul cu pofta si te rog sa continui in acelasi fel, fara sa scapi amanunte sau sa te grabesti sa inchesi aceste "serial". Daca ai intrat la fishbone pe blog., ai putut observa ca nici el nu s-a grabit deloc, povestind cu lux de amanunte si cu multe poze tot ce a vazut si simtit in japonia.

Ce am vazut din pozele alea, cu acea locuinta, mie unul pe langa ce ai povestit, mi-a inspirat multa "caldura", si nu vorbim de cea din pardoseala, care apropo, este o metoda pe cat de eleganta si de bun gust, pe atat de eficienta, nu ca la noi, cand e cald sus si jos trebuie sa porti papuci in pana mea de treaba de roman.
Deci parca toate sunt acolo ca sa te faca sa te simiti "acasa" oarecum.
Foarte interesant.

Anonim spunea...

600$ ???????? WOW! deşi ai spus că intră mult în suma asta...tot e multişor

V.I. King spunea...

Paul,
Ai inteles gresit. 600$ ai spus tu. Eu am spus ca mult mai mult.

V.I. King spunea...

Ice,
"Caldura" de care vorbesti, este data de culoarea din apartament. Exista o tehnica de asociere a culorilor folosite (pereti, mobilier) cu punctele cardinale. Astfel, pentru locuinte cu orientarea spre Nord se folosesc culori calde, pt cele pe Sud, culori mai reci. Tehnica a fost prezentata in revista Caminul prin 2000-2001. Eu am tinut cont de tot ce scria acolo cand am zugravit si am mobilat casa, multi care vin la mine spunand acelasi lucru, ca se simte o "caldura" cand intra la mine (si eu stau la parter, livingul e pe nord si nici Mazare nu se prea omoara sa dea caldura).

Unknown spunea...

Vorbind de chirii nu stiu cit este in Korea dar pentru apartamentul meu se platesc 1900$ pe luna fara apa si electricitate, Dubai, zona buna Greens apartament de 55mp un living si un dormitor....

Anonim spunea...

Bun..sa zic ca m am lamurit...dar de viata de noapte ce aveti de adaugat? ce parere aveti de koreence? ;;)