joi, ianuarie 25, 2007

South Korea ...vazuta de Gabi Koreanu (XII)

Asa cum v-am mai zis, programul nostru era pana la ora19.00. Pe la 19.30 cand ajungeam in Okpo mergeam direct la cumparaturi (cand era cazul). Magazinele, desi deschise, cam goale. "Mai, dar koreenii astia daca ziua sunt la munca, cand naiba isi mai fac piata?" - ma gandeam. Am aflat raspunsul cateva zile mai tarziu. Pe la ora 21-22. Atunci e forfota cea mai mare. Magazinele sunt deschise de regula pana pe la 23.00-24.00 si chiar si dupa uneori. Nu conteaza ca sunt de haine, electronice sau altceva, programul lor incepe pe la ora 16.00, pana spre miezul noptii. Doar cele alimentare sunt deschise toata ziua.
Si viata de noapte, tot pe la ora aia incepe. Daca intri intr-un pub pe la ora 7-8 pm, nu e nimeni, abia dupa 9 incep sa apara si o tin pana pe la 12-1, uneori chiar 2, iar a doua zi la munca ii vezi cum pica pe ei de somn. Se spune ca ala care doarme mai mult de 5-6 ore pe noapte e puturos.
In prima sambata in Korea, am decis impreuna cu colegul meu sa incercam un restaurant korean, din ala cu acvariu afara. Gasim noi o carciuma, era cam greu sa alegem ce-i drept pt ca mai toate erau la fel si erau si foarte multe. Imaginati-va un oras cam jumatate din Constanta, dar in care sunt peste 1000 de carciumi; si toate inghesuite in acelasi loc, in downtown. Pana la urma ne hotaram asupra uneia care avea mese cu scaune si nu era nevoie sa stam pe jos si nici sa ne descaltam la intrare asa cum erau de altfel majoritatea. Intram inauntru si ce sa vezi, peste tot, numai separeuri. Fiecare separeu avea cuierul lui si loc unde sa te descalti si sa-ti iei papuci de-ai casei. Ospatarul care ne-a condus pana aici ne face semn ca nu e neaparata nevoie sa ne descaltam. Aduce imediat si meniul. Credeam ca va fi greu sa alegem, dar n-a fost asa. Toate preparatele aveau poze (asa cum povestea si Fishbone despre Japonia), iar acolo unde aveam o intrebare aratam cu degetul si ospatarul ne raspundea scurt: "pish", "chicken" sau "bip" (peste, pui sau vita). Comandam un platou mixt, ca sa le incercam pe toate cum se zice si bineinteles bere la carafa. Am luat o carafa de 1,5 litri, sa nu ne aruncam prea sus, daca mai era mai comandam. La un moment dat ospatarul se intoarce si cheama pe unul dintre noi afara. Se duce colegul meu. S-a intors cam dezamagit. Bucatarul alesese pestele si ce mai era pe acolo, ii scosese din acvariu si i-a decapitat in fata lui, ca sa ne convinga ca e proaspat. Nu stiu daca atunci cand l-a aruncat in tigaie mai dadea din coada, ce stiu e ca amicului meu i s-a cam taiat pofta si a mancat cam cu noduri. A venit mancarea, arata ca in fotografie ce-i drept, insa poza nu arata si cat de iute este, asa ca a mai fost nevoie sa mai comandam inca 2 carafe, nu de sete, ci ca sa ne treaca iuteala. Toata masa ne-a costat undeva la 15$ de caciula, ceea ce pentru Korea e super ieftin. Dupa ce am plecat de acolo, ne-am mai oprit intr-un pub, sa mai radem vreo doua beri ca iuteala tot nu trecea.
Foto 1: In Okpo, "downtown" chiar e punctul cel mai de jos al orasului
Foto 2: Cam asa arata garniturile ce se aduc la felul principal comandat
Foto 3 si 4: Acvarii aflate afara, la intrarea in fiecare restaurant cu specific marin

6 comentarii:

Anonim spunea...

Garniturile alea sînt cam sărăcăcioase. nu ştiu cum aş rezista acolo. :) cred că îmi trebuie vreo 5 castroane ca să fiu OK

Anonim spunea...

Hmmm. Sunt curios ce-or fi si "crenvurstii" aia plutitori din acvariu....

ice4you® spunea...

paul said...

Garniturile alea sînt cam sărăcăcioase. nu ştiu cum aş rezista acolo.

Paul, la mancarile astea orientale, o chestie este foarte interesanta. Portiile nu sunt foarte mari dar te saturi destul de repede. Un motiv cred ca al fi acela ca unele sunt foarte iuti :D:D
Eu am mancat mancare chinezeasca si japoneza, care banuiesc ca nu este departe de cea coreeana ca idee si condimente, si a fost ok, eu mare flamand sa ma satur din niste castronele.
Bine acum, ca in juma de ora urlam de foame, asta e alta poveste :DD

Roby said...

Hmmm. Sunt curios ce-or fi si "crenvurstii" aia plutitori din acvariu....

Jur ca si pe mine ma macina intrebarea asta :DD

Anonim spunea...

la ei e KFC? că dacă da s-au scos :P

V.I. King spunea...

roby,
daca vezi viermii aia pe viu, ti se taie pofta de mancare

ice
am mancat si la carciumi japoneze si chinezesti. Desi mancarea nu e f diferita de cea japoneza, este extrem de iute, mai iute decat cea mexicana, nu am gasit grad de comparatie pana acum

paul,
KFC nu exista, exista ceva gen McDonalds, care se cheama Lotteria, si ca si la noi e asaltata de tineretul de prin scoli si licee

Pt toti cei carora "crenvustii" aia le-a starnit curiozitatea, o sa revin cu o poza mai in detaliu :)

V.I. King spunea...

insa trebuie sa va precizez ca ma aflu in sudul tarii, unde traditiile s-au pastrat mai bine ca in nord, zona seul. Acolo, probabil ca exista si KFC si Mac, ca Seulul e un oras mai "european"